dimarts, 30 de desembre del 2008

L'èxit del Grup Godó

Molts dels articles publicats en aquest blog han estat extrets de la La Vanguardia que forma part del grup Godó. Òbviament la notícia també va aparèixer a la mateixa publicació esmentant que va superar en gran mesura al seu gran rival: El Periódico de Catalunya. Una de les coses que acompanyava la notícia eren diferents gràfics per mostrar amb més claredat al lector el número d'exemplars venuts en relació a d'altres publicacions o a la diferent difusió en comparació amb l'altra publicació que hem esmentat.
Sigui com sigui, aquest és un dels fets que més ens indiquen de quina manera cada mitjà de comunicació es fa també protagonista de la notícia en comparació a uns o altres. A més, d'una manera molt visual també veiem els recursos utilitzats per tal que el lector quedi convençut de la supremacia de la publicació que té al davant, cosa que acompanya certes característiques intrínsiques que fan augmentar la venda d'exemplars posteriors. Algunes d'elles podrien ser la veracitat de la informació de la publicació i el rigor o la serietat a l'hora de transmetre una notícia que el converteix en líder de vendes immediatament.