dilluns, 29 de desembre del 2008

Els trastorns d'aprenentatge i els centres educatius

Actualment són molt coneguts els trastorns d'aprenentatge com ara la dislèxia o el dèficit d'atenció i la hiperactivitat. En una notícia que va aparèixer publicada a La Vanguardia, es feia referència al fet real que els alumnes que pateixen aquests trastorns haurien de poder gaudir també de certes facilitats o avantatges a l'hora de seguir les classes, en el moment de fer els exàmens, i en definitiva, poder arribar a la universitat com qualsevol altre estudiant.
Per exemple, en el cas dels que pateixen dislèxia es proposa que haurien de poder fer exàmens orals, els que viuen amb un dèficit d'atenció i hiperactivitat també haurien de tenir el dret de disposar de més temps per acabar els exàmens i aquells que pateixen trastorns d'aprenentatge no verbal necessitarien l'ús de fulles pautades o ordinadors a l'hora de poder fer la feina.
En resum, el que s'intenta és mostrar una realitat que estar d'alguna manera amagada però que viu al nostre costat i ajudar a aquells que més ho necessiten perquè puguin gaudir de les mateixes oportunitats que tenim la resta. L'única cosa que ens fa diferents és que alguns podem fer servir l'esquema utilitzat sempre ens els nostres estudis, mentre que d'altres necessiten algun suport més per seguir amb normalitat a la resta.

1 comentari:

Kerla ha dit...

Seria genial aconseguir possibilitats per a totohom perquè d'aquesta manera persones amb capacitat suficient podrien aconseguir arribar on es proposessin sense que problemes concrets com transtorns els acabin obligant a prendre el camí de l'exclusió de l'ensenyament.

Però com sempre per arribar a poder-ho posar en pràctica és necessita el de sempre, inversió. (i interés per donar igualtat d'oportunitats i gent més ben formada, que dubto que interessi)